Investice do technologií v lyžařských střediscích: Budoucnost lyžování

Sezóna lyžování se blíží a horská střediska se intenzivně připravují na příchod zimy. Léto a podzim jsou obdobími, kdy se plánují investice do nových technologií, které mají za cíl zlepšit zkušenosti návštěvníků. Významné společnosti, jako jsou Alterra Mountain Company a Vail Resorts, oznámily výrazné investice do modernizace technologií, která má zefektivnit zákaznické služby.

Nové technologie pro lepší zákaznické zážitky

Alterra Mountain Company plánuje vynaložit 40 milionů dolarů na zlepšení propojení a efektivity služeb. Nové funkce v aplikaci Ikon Pass nabídnou návštěvníkům jednodušší možnosti rezervací a nákupu skipasů. Vail Resorts na druhé straně představí mobilní skipasy a lístky na lanovky ve své aplikaci My Epic. Tímto způsobem chtějí poskytnout zákazníkům bezproblémové a intuitivní zážitky, které odpovídají jejich očekáváním z nelyžařského života.

Rozdíly mezi velkými a menšími středisky

Pokud se velké společnosti mohou pochlubit značným kapitálem na investice, menší střediska často čelí problémům s financováním nových technologií. Podle americké asociace horských středisek NSAA činily celkové výdaje na technologie v sezóně 2022-23 pouze 12,6 milionu dolarů. I přes tyto výzvy se očekává, že i menší střediska začnou investovat do technologií, které zlepší zákaznické zážitky. K tomu však potřebují lepší přehled o svých výdajích na technologie.

Automatizace jako řešení nedostatku pracovních sil

Dalším důvodem pro investice do technologií je nedostatek pracovních sil, který se v horských střediscích stal dlouhodobým problémem. Technologie mohou pomoci střediskům automatizovat některé procesy a snížit závislost na lidské pracovní síle, což je v dnešní době klíčové pro udržení konkurenceschopnosti.

Měření návratnosti investic

Při investování do technologií je klíčové měření jejich návratnosti. Technologické inovace, jako jsou mobilní skipasy, mohou přinést významný nárůst tržeb a zlepšit celkový zážitek ze sjezdovky. Mnohá střediska se zaměřují na to, jak optimalizovat provoz a zvýšit ziskovost pomocí moderních technologií.

Budoucnost lyžařského průmyslu: Umělá inteligence a personalizace

Vzhledem k rychlému pokroku v technologiích se očekává, že v blízké budoucnosti začnou střediska více využívat umělou inteligenci. Příkladem může být dynamické určování cen nebo personalizace zážitků pro jednotlivé návštěvníky. Tímto způsobem se střediska mohou přizpůsobit měnícím se potřebám zákazníků a zůstát konkurenceschopné.

Investice do moderních technologií v lyžařských střediscích mají velký potenciál pro zlepšení návštěvnických zážitků a zajištění udržitelného rozvoje této oblasti. Sezóna 2023-2024 slibuje mnoho vzrušujících novinek, které posunou lyžování do nové éry.